|
|
|
קולנוע יפני |
|
|
|
|
|
Umi yori mo mada fukaku |
אחרי הסערה |
|
|
|
|
|
|
שחקניות: הירושי אבה, יוקו מאקי, קירין קיקי, טאיו יושיזאווה |
הופעה ראשונה: 2016 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-57 דקות
|
|
|
|
ריוטו היה פעם סופר מבטיח. היום הוא בלש פרטי עם התמכרות להימורים, אביו נפטר ואשתו עזבה אותו. הוא מתגעגע אליה ואל בנם בן ה-12, מחפש דרך לשוב הביתה. סופת טייפון מחברת בין בני המשפחה, כאשר כולם מוצאים מחסה בבית אמו של ריוטו, אבל איש אינו יודע לאיזה כיוון תישוב הרוח.
ביקורות את הבמאי הירוקזו קורה אדה אני מאוד אוהב. הוא מצליח בכל פעם מחדש להציג קונפליקטים משפחתיים מעוררי עניין ומחשבה, כשהוא כותב סיפור, דיאלוגים ודמויות ההופכות למאוד מוחשיות ואמינות במעבר למסך. סרטיו "אחותנו הקטנה", "סיפור משפחתי", "עדיין מתהלכים", "איש אינו יודע" ו"המשאלה", הם יצירות נהדרות, שרובן גם זכו בשבחים ובפרסים בזירות הפסטיבלים הבינלאומיים. "אחרי הסערה" פחות טוב בעיניי. הוא מבוסס אמנם על סיפור ותסריט מקורי של קורה אדה, אבל מרגיש כמו מחזה קאמרי שמתאים יותר לבמה. הוא מתרחש ברובו במקום אחד, בית האם, מבוסס בעיקר על הדיאלוגים בין הנפשות הפועלות, אבל התחושה היא שהוא לא מתקדם אלא נעשה קצת טרחני. נכון שכל אחת מהדמויות כתובה היטב ומנסחת את עצמה במדויק, אבל המסר המרכזי - שאנשים צריכים להשלים עם מי שהם - ממצה את עצמו די מהר כאן. סרטים קטנים ומינוריים יכולים להפוך לפנינים קולנועיות, אבל כאן זה לא קורה. גם סופת הטייפון שברקע הסיפור לא הופכת כאן לפקטור או לדימוי משמעותי לטעמי, ולא מנוצלת באופן ראוי.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|