|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: איאמה מיסאקי, מסטושי נגאסה, טאטסויה פוג`י |
הופעה ראשונה: 2017 ארץ מקור: יפן , צרפת
משך הופעה: שעה ו-41 דקות
|
|
|
|
מיסאקו היא צעירה מלאת תשוקה לעבודתה כמדבבת סרטים עבור לקוי ראיה. היא פוגשת את נאקמורי, צלם מבוגר, המאבד בהדרגה את ראייתו ונחשפת לתצלומיו המעוררים בה רגעים נשכחים מעברה. בעוד מיסאקו מנסה לתאר לליקוי הראיה בעבודתה את המתרחש על מסך הקולנוע, התצלומים והקשר הנרקם בינה לבין נאקמורי מאפשרים לה לראות את יופיו של העולם, שהיה חבוי מעיניה, דרך עיניו הכבות.
יפנית, תרגום לעברית
ביקורות נעמי קוואסה, במאית מצוינת, ניצבת היום בשורה הראשונה של הבמאים המצטיינים ביפן. בסרטיה (בהם "אן" ו-""Still The Water) ניכרת רגישות אנושית חסרת גבולות המיתרגמת לא אחת לאמצעים אמנותיים פיוטיים עדינים. ב"אל האור" עולם הדימויים ברור מאליו ומעורר השראה. היא מפענחת-מפצחת את כוחו של הקולנוע באמצעות פירוקו למרכיביו. הגיבור הגברי שלה, נקאמורי, היה צלם שראה את העולם דרך עדשת המצלמה. כעת, כשראייתו הולכת ודועכת, הוא מתחיל לראות את הדברים בצורה אחרת לגמרי, לא פחות חדה, תוך כדי השלמה כפויה עם נכותו. ואילו מהצד של הגיבורה הנשית, בעצם המרכזית, של הסרט, מיסאקו, תיאוריה עבור לקויי הראייה את מה שקורה על המסך אינם אלא תיאור מפורט של תסריט. "אל האור" הוא שיר אהבה לקולנוע. לאור שבלעדיו הוא לא היה מתקיים. לסאונד שהוא חלק בלתי נפרד ממנו. וזאת באמצעות צעירה בעלת תשוקה עצומה לקולנוע, שמנסה להעביר את החוויה שלה ללקויי ראייה/ עיוורים, כדי שגם הם יוכלו ליהנות ממנו, בדרכם. בעיניי זהו סרט לא פחות ממופלא.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|