|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: נאקאן טורה, בונגייל מאנטסאי, ניזה ג`אי נקויני |
|
|
|
|
סולני, עובד מפעל החי לבדו, מתבקש על ידי דודו לצאת להרים כדי לסייע לבנו בן העשרה לעבור את טקס החניכה שיהפוך אותו לגבר. הוא מגיע למקום, לא הרחק מיוהנסבורג, ופוגש את הנער, קוואנדה שהוא ונערים אחרים בני גילו בשבט עוברים מילה, כואבת לגילם, בניתוח שנעשה בתנאים לא סניטריים.
מקץ כמה שבועות, כשאיברי המין שלהם יחלימו, הם יצורפו להכשרה קצרה שבסופה יוכלו להימנות רשמית עם גברי השבט. במהלך התקופה מתברר שלסולני יש אהוב בשבט, ויז'ה, שאיתו הוא מקיים בחשאי יחסים אינטימיים.
להיות הומו בשבט בדרום אפריקה זה אות קין, לא פחות, ולכן שני הגברים שומרים על דיסקרטיות מוחלטת וממשיכים לחנוך ולהפוך מנערים לגברים את הצעירים שזה עתה נימולו. סולני, סינגל שלא יצא מהארון וויז'ה, גבר נשוי המנהל חיים כפולים, לא מספקים דוגמה טובה לקוואנדה, והעניינים רק יילכו ויסתבכו.
ביקורות סרט זה, שייצג את דרום-אפריקה במוקדמות אוסקר הסרט הזר, הוא יצירה מרתקת ורבת עוצמה. עבודת הבמאי והשחקנים, תוך שימוש באמצעים טכניים ואמנותיים בסיסיים, אותנטית ואפקטיבית, ותוסיפו לכך כמובן את הסיפור המיוחד בעל הקונפליקטים המאוד פרקטיים ובמקביל בעלי סמליות רבה. מהי גבריות בשבט באפריקה? האם תהליך המילה הוא זה שהופך בן עשרה לגבר? הפאלוס כמשל וכנמשל גם יחד, ועוד בעידן רגיש כל כך בו מוגדרים מחדש יחסי נשים-גברים. עד כמה להיות הומו בחברה השבטית באפריקה זהו מקור ללעג, לקלס ולנידוי? הבמאי טרנגוב מנסה להשיב על כל הסוגיות הללו ועושה זאת בצורה נבונה ואינטליגנטית, תוך שימוש במסורת, במורשת ובמנהגי השבט. כל שחקניו הם נון-אקטורס חסרי ניסיון מול מצלמה - כולל טורה, שהינו סינגר-סונגרייטר וסופר, אך זהו סרטו הראשון כשחקן - וזה ניכר בסרט, ולטובה. הם חסרי מניירות, ישירים ומכווני מטרה, ובאמצעותם ובעזרת הצילומים און-לוקיישן יוצר הבמאי קולנוע מאופק ומתורבת, שבאותה מידה הוא גם פראי ונועז.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|