|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: בראדלי קופר תסריט: רוברט קרסון, בראדלי קופר |
שחקנים: בראדלי קופר, ליידי גאגא, סם אליוט, אנדרו דייס קליי |
הופעה ראשונה: אוקטובר 2018 ארץ מקור: ארה"ב
משך הופעה: שעתיים ו-15 דקות
|
|
|
|
כאשר הזמר המפורסם ג'קסון מיין (קופר), נקלע להופעה קטנה, בבר אפלולי, הוא צופה באלי (גאגא), זמרת אנונימית, ביישנית וחסרת ביטחון. בעוד ג'קסון מנסה לשכנע את אלי לקפוץ למים העמוקים של עולם המוסיקה הוא נשבה בקסמיה והשניים מתאהבים. מיין האלכוהוליסט, לוקח את אלי תחת חסותו ובעוד הקריירה של אלי נוסקת, מיין מתמודד עם אלכוהליזם, קשיים בקריירה ומשבר עמוק בחייו המשפיע על אהבת השניים.
אנגלית
ביקורות זוהי כבר גרסה חמישית לאותו סיפור עצמו, על כוכב מוזיקה הלוקח תחת כנפיו זמרת צעירה ואנונימית והקשר ביניהם מעלה אותה לפסגה ומוריד אותו לשפל. ג'ורג' קיוקור ביים את הראשונה, ?What Price Hollywood, ב-1932, בכיכוב מארי אוונס ומקס קארי. ב-1937 ביימו ויליאם א. וולמן וג'ק קונוויי את הגרסה השנייה, בה כיכבו ג'נט גיינור ופרדריק מארץ'. ב-1954 שוב היה זה ג'ורג' קיוקור שביים גרסה נוספת, עם ג'ודי גארלנד וג'יימס מייסון, וב-1976 ביים פרנק פירסון את הגרסה הידועה והפופולרית ביותר בכיכובם של ברברה סטרייסנד וכריס כריסטופרסון. ובאשר לגרסה הנוכחית, כשאני קורא את הסופרלטיבים של המבקרים שסקרו אותה בפרמיירה בפסטיבל ונציה (כולל, כמדווח, שמונה דקות של סטנדינג אוביישן של הקהל בתום ההקרנה) – יש לי הרגשה שלא ראינו את אותו סרט. בעיניי זוהי עבודת קולנוע בינונית לחלוטין, רצופת קלישאות רומנטיות ומוזיקליות, מעמדים מוגזמים וסיפור לא משכנע. איך יכול להיות שביום אחד אלי מתפטרת מעבודת המלצרות שלה, בבא אחריו עולה על הבמה לראשונה עם ג'קסון, בשלישי מוחתמת על ידי אמרגן זריז וברביעי זוכה בפרס האמי?! הכל קורה לה כאן יותר מדי מהר, באופן לגמרי חסר היגיון. ומן הרגע שהקריירה שלה מתחילה לנסוק בעצם לא קורה הרבה, פרט לנפילה של ג'קסון. הוא משתכר ומתרסק. ושוב שותה וקורס. ושוב גומע אלכוהול בכמויות ומאבד את כושר התפקוד. ואלי, מסכנה שכמותה, מנסה לעזור לו שוב ושוב ושוב, אבל מה היא כבר יכולה לעשות כשמדובר במכור חסר תקנה. הביקורות של פסטיבל ונציה מהללות את משחקה של ליידי גאגא. האמת היא שאני מעריץ שלה, של הקריירה המוזיקלית שלה ושל רעיונותיה העיצוביים עתירי המעוף שבאים לידי ביטוי בהופעותיה, וראיתי אותה כאן בפארק הירקון. אבל כשחקנית יש לה עוד הרבה דרך לעשות. גם השירים המקוריים שהיא מבצעת בסרט לא ממש מבריקים. פעמיים היא הצליחה לרגש אותי בשירתה במהלך הצפייה, וזה מעט מדי. בכלל, למרות הסיפור הרומנטי-דרמטי שיש בו הרבה רגש, הוא כמעט ולא הגיע אליי ולא נגע בי. הייתי די אדיש למתרחש. מצטער. ובראדלי קופר? בסרט הראשון שלו כבמאי-שחקן הוא מתאמץ יותר מדי - לנסות לסגנן את הסרט, למצוא זוויות צילום מקוריות, לכתוב (הוא אחד מחמישה החתומים על התסריט) שורות מיוחדות שלא ממש עובדות. כשחקן הוא בעיקר מיוסר, מתפתל, משתפך, מתרסק - הכל חוץ מלהרכיב דמות טבעית ואנושית, בדומה לכמה תפקידים טובים שעשה בסרטים אחרים. דווקא כזמר הוא די מרשים. ייתכן שאכן כוכב נולד כאן! אבל מבחינתי, הבאאז סביב הסרט הזה מוגזם מאוד.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|