|
|
|
ביוגרפיה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: רוב ריינר תסריט: ג`ואי הרטסטון |
שחקנים: ודי הארלסון, ג`יימס מרסדן, רוב ריינר, טומי לי ג`ונס, ג`סיקה בייל , מילה ג`ובוביץ`, ריצ`ארד שיף, לוק טני, טרנס רוזמור, מרגו מורר |
הופעה ראשונה: 2018 ארץ מקור: ארה"ב
משך הופעה: שעה ו- 30 דק'
|
|
|
|
בעקבות הפיגועים ב -11 בספטמבר 2001, הנשיא ג׳ורג׳ בוש מתכנן פלישה לעיראק בכדי לסלק את סדאם חוסיין מהשלטון. בעוד שאר העיתונאים בוושינגטון לוקחים את דברי הנשיא כאמת לאמיתה, רק עיתון אחד קטן ובועט (הנייט רידר) יוצא נגד המימשל וכוונותיו. עורך העיתון (רוב ריינר), והכתבים הבחירים שלו - ג'ונתן לנדאי (וודי הרלסון) וורן סטרובל (ג'יימס מרסדן), וג'ו גאלווי (טומי לי ג'ונס) נחושים בדעתם לעשות הכל כדי לעצור את המלחמה המיותרת. הסרט המבוסס על סיפור אמיתי, מראה את מה שקרה באותם ימים בארה״ב. ממסדרונות הממשל, גיוס החיילים והאנשים במערכת עיתון אחד, שניסו לעצור את המלחמה תוך כדי ניצול מקורות ממשלתיים אנונימיים כדי להוכיח שהרציונל של הנשיא לצאת למלחמה מבוסס על שקרים ומקורות מודיעין מזויפים.
אנגלית, מתורגם לעברית
ביקורות בדומה לסרט "העיתון", ואם תרצו גם "ספוטלייט" - "השתלטות מהירה" הוא מותחן פוליטי בשילוב עם תחקיר עיתונאי אמיץ שהולך עד הסוף. אלא שלא כמו במקרה של בן ברדלי וכתבי ה"וושינגטון פוסט" שחשפו את פרשיות מסמכי הפנטגון ווטרגייט והביאו לפיטורי ניקסון, עורך ה"נייט ריידר" וכתביו לא הצליחו למנוע את הקטסטרופה – מלחמה והשתלטות אמריקנית על עיראק שאף אחד לא הרוויח ממנה דבר. הנרטיב של הסרט מגיש באופן ישיר, מדויק ואפקטיבי את מאמצי העורך וולקוט וכתביו לעורר מרבצם את שומרי הסף של המדיניות האמריקנית ואת חבריהם לתקשורת שאמורה לפעול ללא משוא פנים ולהציג את האמת, תהיה קשה ככל שתהיה. אלא שוושינגטון שלאחר ה-11.9 הייתה חבולה, מוכה בסנוורים והיסטרית, ורוב כלי התקשורת לקו בעיוורון מוחלט ושיתפו פעולה עם משאלת לבו של הנשיא האמריקני - לנקום ויהי מה, ולא חשוב במי. לבמאי-שחקן ריינר יש שורה ארוכה של סרטים מוצלחים ומצליחים בז'אנרים שונים, בהם "אני והחבר'ה", "כשהארי פגש את סאלי", "מיזרי", "בחורים טובים" ועוד, ו"השתלטות מהירה" היא עוד חוליה מוצלחת ברצף, כשוודי הרלסון, טומי לי ג'ונס והוא עצמו עושים תפקידים פונקציונאליים טובים.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|