|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ז'אק גמבלן , דני פודאליד , מריה פיטרסי , מארי ז'ילן , כריסטיאן ברקל , שארלוט קאדי |
|
|
|
|
פריס, שנות הכיבוש הנאצי - לא ימים שמחים במיוחד אלא עידן של הישרדות אישית ולאומית. כדי להוכיח לאומה הצרפתית כי הכל נורמלי, כי לא כדאי לחשוב יותר מדי על הקור הרעב ואיבוד הכבוד, מתחילה החברה הגרמנית
''קונטיננטל'' להפיק סרטים צרפתיים. מצבם של העובדים ומעמדם בחברה משקף את האוירה במדינה תחת הכיבוש. אלו הימים שבהם אנשים שואלים את עצמם אם להמשיך את החיים כרגיל כאילו שום דבר לא קורה, או שמא עדיף לסרב לעבוד
בשירות הגרמנים. ז''אן דבבר הוא עוזר-במאי, איש משפחה למופת שעבודתו ב''קונטיננטל'' מסווה את פעילותו ברזיסטאנס.
ז''אן אורנש, תסריטאי במקצועו, בוהמיין אימפולסיבי המחזיק לא פחות משלוש מאהבות, מחליט להתנגד באמצעות השימוש בעטו. סביבם נעות עוד עשר דמויות; חלקן משת"פים, חלקן מתנגדים פעילים לכיבוש, חלקן ממתינות בחיבוק ידיים לעתיד טוב יותר. שנות הכיבוש הנאצי נחשבות כשנים משובחות במיוחד בתולדות הקולנוע הצרפתי. סרטים דוגמת ''ילדי גן העדן'' ו''אורחי הלילה'' של מרסל קארנה או ''העורב'' של הנרי-ז''ורז'' קלוזו, נעשו בחסות גרמנית. בחלק מהמקרים, במקום מסרים מרגיעים הכניסו הקולנוענים הצרפתיים מסר חתרני. ברטרן טאוורנייה שברקורד שלו רשומים כבר למעלה מעשרים כותרים - מ''השען מסן פול'' (1973) ועד ''הכל מתחיל היום'' מלפני שנתיים - מנהל בוירטואוזיות אנסמבל גדול
ומוכשר של שחקנים ובונה מיקרוקוסמוס של חברה תחת כיבוש. פרס המשחק בפסטיבל ברלין 2002 לז''אק גמבלן.
צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|