|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
Adieu les cons |
שלום ולא להתראות |
|
|
|
|
|
|
שחקנים: ויז`ני אפירה, אלבר דופונטל, ניקולה מארייה |
הופעה ראשונה: 2020 ארץ מקור: צרפת
משך הופעה: שעה ו-28 דקות
|
|
|
|
קומדיה-דרמה. סרטו של אלבר דופונטל. ביקור אצל רופא של סוז טרפה (וירז'יני אפירה), אישה יפה בגיל העמידה, מגלה לה שהיא לקתה במחלת חשוכת מרפא. לנוכח הידיעה הגורלית היא מחליטה לנסות לאתר את הבן אותו ילדה בגיל 15, ואשר נלקח ממנה לאימוץ לפני שהספיקה לחבק אותו. ג'יי בי (אלבר דופונטל), מנהל מערכות מידע זה שנים, מבין מהבוס שלו שהוא עומד להיות מוחלף ומוזז מתפקידו, לטובת אדם צעיר. הוא מנסה להתאבד בפיצוץ, אך בטעות פוגע אנושות באדם אחר במשרד. סוז, שבדיוק חיפשה מידע על בנה, עדה למקרה ומגלה בסמוך למקום את ג'יי בי. היא זקוקה לו כאיש מערכות מידע והוא זקוק לה כמי שיכולה לאושש את גרסתו שלא ניסה לפגוע באיש פרט לעצמו, והם מחליטים לסייע זה לזה. השניים מגיעים לארכיון העירוני ופוגשים ארכיונאי עיוור, מר בלן (ניקולה מרייה), שפיכח יותר מהרבה אנשים רואים. השלושה יוצאים למסע סהרורי לאיתור בנה של סוז, כשאנשי משטרה דולקים אחריהם. עם מישל ווילרמוז, לורן סטוקר.
https://www.youtube.com/watch?v=aPvJj20bYNY
צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית
ביקורות הבמאי-שחקן-תסריטאי אלבר דופונטל מוכר בעיקר בזכות "להתראות שם למעלה" הנהדר, אם כי והוא חתום גם על עוד מספר סרטים. ובצד זה יש לו רקורד עשיר מאוד כשחקן. גם ב"להתראות שם למעלה" וגם ב"שלום ולא להתראות" הוא מפגין עשייה קולנועית יצירתית מסוגננת שיש בה וירטואוזיות סוחפת באופן בו כתוב התסריט, ביצירת הרצף הקולנועי המיוחד ובאמצעים האמנותיים בהם הוא משתמש וביכולת להרכיב פאזל אודיו-ויזואלי מקורי, מסקרן ומרתק.
דופונטל מתאר כאן מסע סוריאליסטי-רומנטי-פנטסטי של שלושה אאוטסיידרים של החיים שמצד אחד נמלטים מהחוק ומצד שני יש להם מטרה: לאתר את בנה של סוז, אותו כלל אינה מכירה. עבודתו זו של דופונטל מזכירה אגדה סהרורית קסומה, בה מתערבבים זה בזה דמיון ומציאות. הוא יודע לאתר את הצדדים האירוניים של המציאות ולבנות נראטיב שיאפשר ללוזר כמו ג'יי בי לגלות יכולות טכניות מצוינות, ולעיוור כמו מר בלן לזהות בבהירות אנשים, מקומות ואירועים המתרחשים סביבו אף שהוא לא משתמש בעיניו לשם כך. ולתחביר הקולנועי יוצא הדופן ולסיפור מעוררי ההשראה - מתווספות תצוגות המשחק הנהדרות של כל שלושת השחקנים המובילים, כשהבולטת ביותר בהן היא זו של ניקולא מארייה, זוכה הסזאר. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|