הוסף תגובה לכל התגובות |
|
72. משעמם עד מוות יצאתי באמצע בלי להתבייש/
| | | | אחרי 10 דקות בעלי כבר התחיל לשלוח מרפקים:בואי נצא כבר.התאפקתי עד ההפסקה ואז ברחנו הביתה. פשוט משעמם. לא היה שום דבר שיכל להרים אותי מהשכיבה עח הכסא. לא ללכת
הוסף תגובה | | | | |
|
71. הצגה משגעת!!!!
|
70. לדנה שפירא כפר בן נון
| | | | צפיתי בהצגה אני מוכרחה לומר מאוד נהנתי אני חושבת שזה כן יתאים למגמת תיאטרון הם כן ילמדו מכך אני לא כל כך בטוחה לגבי התאמה לכיתות י` עד יא`
מקווה שעזרתי...
הוסף תגובה | | | | |
|
69. ההצגה טרחנית ומעייפת מאד
|
68. החלמה מהירה לכל הפצועים ותנחומים למשפחות
|
67. החלמה מהירה לפצועי התאונה בצפון הלילה!
| | | | תתחזקו ותתמכו אחד בשניה ושאלוהים ישמור על כולנו אמן!
מחזק את ידכם ומשתתף בצערכם!
הוסף תגובה | | | | |
הולך לישון עם מועקה , (22/10/2009) |
|
66. איזו נוסטלגיה
| | | | כייף של הצגה , שילוב של חדש וישן להתרפק על העבר ועדיין להרגיש כאן..
הצגה מומלצת הייתי וראיתי איך כלם מריעים מכל הלב..
הוסף תגובה | | | | |
נירה , כרכום (20/10/2009) |
|
65. מה קורה לעומרי ניצן???
| | | | ראיתי את ההצגה ונדהמתי מדלותה!!! שני השחקנים הראשיים אינם דומים או מזכירים כהוא זה את הכריזמה של רובינא או של פן. כניסות, יציאות זועמות, טפיחות על רהיט כלשהוא אמורים להביע סערת נפש של דמות זו או אחרת...הכרתי אותם. התאכזבתי מאד
הוסף תגובה | | | | |
שפרה דנון , תל אביב (06/08/2009) |
|
64. לכו ותהנו
|
63. הצגה מעולה ומרגשת
קיפוד , חיפה (07/07/2009) |
|
62. ראיתי את ההצגה,
עומר רחמין , קרית-ים (02/06/2009) |
|
61. משעמם. תפל. שחקנים מעולים. בימוי לקוי (ללא תוכן)
|
60. יוצא מן הכלל, והבוז למשמיצים
| | | | תענוג של הצגה, מענגת עדינה ומעניינת. נהנינו מאוד.
הוסף תגובה | | | | |
|
59. ההצגה היה או לא היה
| | | | יופי של הצגה והצצה לחיים של אז בתל אביב שחוגגת היום 100 שנה שחקנים מעולים ישר כוח
אתי
הוסף תגובה | | | | |
|
58. ל-7
| | | | גם משוררים וגדולי תרבות הם בני אדם!
זו לדעתי אחת מגדולותיה של ההצגה, שהראתה לנו את האנשים שאנחנו רגילים לחשוב עליהם כעל אלים בתור בני אדם נורמליים, כמו שבאמת היו.
הוסף תגובה | | | | |
|
57. ההצגה מעולה,
| | | | הקהל יצא עם דמעות בעינים ובלי מילים, פשוט ראו על האנשים את ההנאה=]
לא יכולתי למצמץ
הוסף תגובה | | | | |
הודיה מויאל , באר שבע (02/03/2009) |
|
56. הכרת תודה
| | | | תודה לעדנה מזי"א על מחזה מענין ומרגש של תקופה מקסימה ומיוחדת של ארץ ישראל הצעירה.
תודה לעמרי ניצן על הבימוי וההפקה הנפלאה והמרגשת. הכל מקסים. השחקנים, הזמרים והמוסיקה שמעבירה אותנו לזמנים שאנו מתגעגעים...
יש בעיה קטנה ואולי לא, קשה להבין מה אומרים חלק מהשחקנים ודוקא מהידועים.
אין צורך לחכות מבטא ייקי על ידי אלי גורנשטיין כי לדעתי זה מעמעם את הטקסט.
באופן כללי נהניינו מאד מערב מענין ובימוי נפלא.
מאיתנו שלומית ואילן גורן
קבוץ נגבה
הוסף תגובה | | | | |
שלומית גורן , קבוץ נגבה (02/03/2009) |
|
55. מ-ע-ו-ל-ה!
| | | | הוצג בתאטרון החדש בבאר שבע. הצגה מדהימה. העבירה בי את רוח התקופה וכניסה חיים לשמות שהיו חסרי חיים עד עתה.
תודה לכל השחקנים הנפלאים, לבמאית, אנשי הסאונד והתאורה ולכל מי שתרם להצגה זו.
הוסף תגובה | | | | |
יעל , תאטרון באר שבע (26/02/2009) |
|
54. הצגה ארוכה כאורך הגלות עם ילדה בעלת קול שירה בוגר (ללא תוכן)
|
53. היה או לא היה
פרח , כפר סבא (05/02/2009) |
|
52. תאטרון הדלות
| | | | מהצגה על אהבת חנה רובינא ואלכסנדר פן, וכל התקופה הסוערת, המציתה מיד את הדמיון,מצפים להרבה, הרבה יותר. על הבמה אתמול, הסיפור לא היה כלל מרתק, הדמויות הענקיות מהחיים, נראו חיוורות
ולא משכנעות, חבל. במשפט אחד
"היה רע לתפארת".
הוסף תגובה | | | | |
elit 9812 , ראשון (14/01/2009) |
|
51. חוסר טעם, וולגריות, וביזיון
| | | | הספיק לי לראות חצי מההצגה, וקמתי באמצע, אם כי בנימוס ומבלי להשליך את עגבניותיי הרקובות הוירטואליות. גדולי התרבות העברית הוצגו כשוטים, שיכורים, נואפים ותאבי מין, ומי שבחר להציגם בפני הדור הצעיר דווקא כך, במערומיהם, ראוי להקהות את שיניו ולומר לו: "התבייש לך, של נעליך מעל רגליך!". חוץ מזה נעשה עירבוב מגוחך ומטופש של משלבי שפה, ושעטנז אומלל בין תרבות גבוהה לבין תרבות וולגרית. אני מתפלא רק שאלי גורנשטיין בחר להשתתף במחול המשפיל הזה. בושה בושה בושה!
הוסף תגובה | | | | |
נדב , ירושלים (08/01/2009) |
|
50. לא ממליצה
| | | | הצגה כבדה, תוכן קלוש.
ובכל זאת כמה נקודות אור: אלי גורנשטיין, והביצוע של השירים, ובמיוחד הביצוע המקסים של הילדה בסוף.
הוסף תגובה | | | | |
|
49. יחזקאל לזרוב
רוני , בית חנן (05/01/2009) |
|
48. תודה לבמאי
מנחם גילה , קרית טבעון (28/12/2008) |
|
47. אין מילים
| | | | הצגה מעולה!
אין שום טענות הייתי הולכת אפילו שוב פעם!
הוסף תגובה | | | | |
חנה , פרדס חנה (20/12/2008) |
|
46. נהננו מאד,ממליצים בחום
| | | | הצגה מקסימה. גם בתנו בת ה-16 שהתלוותה אלינו, מאד נהנתה. הצגה שהיא גם מרגשת וגם מעלה חיוך. המלצנו לכל מי שאנחנו אוהבים.
הוסף תגובה | | | | |
אילת , מודיעין (03/12/2008) |
|
45. מצוין
| | | | אין לי מושג על מה אתם מדברים!! ההצגה קולחת מעניינת
עם טקסט קליל ומהנה, צשחק יפה
תפאורה מאוד יצירתית
ומוזיקה סוחפת
לכו לראות!!!! תהנו מכל רגע
הוסף תגובה | | | | |
|
44. הצגה מצויינת רוצו לראות
| | | | ההצגה מלאת השראה היא מחזירה אותך לתקופה של תל אביב מלפני 80 שנה ולהשתוקק לחיות שם בתוך הבוהמה הכה תרבותית של אותה התקופה. אינני הכרתי עד לפני ההצגה ת סיפורם של חנה רובינא ואלכסנדר פן ואם זאת כל שניה בהצגה עורר בי תשוקה לדעת עוד ועוד על האומנים ואלה שגרו באותה התקופה. השחקים נפלאים הלנה כה משעשעת עד דמעות והיא משחקת אישה כה חושנית ומלאה בכבוד עצמי ויחזקאל לזרוב פשוט נפלא אין מילים לתאר. נהנתי מאד מן ההצגה שווה לראותה!!!
הוסף תגובה | | | | |
|
43. ראיתי אתמול בחיפה
| | | | הצגה רעה. נפוחה, יהירה. עדנה מזי"א מביאה את השקפת העולם שלה לתוך הגיבורים, מין ציניות מהולה בבחילה. כולם מדברים עדנה מז"יאת וזה לא אמין. במיוחד יוצא רע ביאליק שמצטייר כקשיש חובב לקרדה ועילג לשון. הבימוי של ניצן עם כל התכסיסים הבימתיים שלו מייגע. שום דבר שלא ראינו אצלו לפני כן והטריק של השימוש בשירים הוא סחיטה רגשית רדודה. אין מחזה במובן שאין עלילה, אין מתח, אין התפתחות דראמטית. ואין דמויות שניתן להזדהות או לשנוא אותן. יש פלקטים. יוצא דופן לטובה הוא אלי גורנשטיין, שמכניס קצת חום והומור אנושי לכל המסכת הצעקנית הזו. התחושה שלי היא שעבדו על ההצגה הזו הרבה זמן ובדרך לבמה המחזה הלך לאיבוד. יכול להיות שמזי"א צריכה לעבוד להבא עם במאי תיאטרון ולא עם פעלולן תאטרון.
הוסף תגובה | | | | |
|
42. היה או לא היה הוא סיפורה של תקופה
| | | | הצגה מלהיבה המביאה סיפור היסטורי של תרובותינו ה"אירופאית".
של חיי הבוהמה התל אביבים ...
החלוצים עבדו וכבשו את השממה,
והבוהמיינים הראשונים כבשו נשים , וישבו בתי הקפה...
הוסף תגובה | | | | |
אלי ז. , השפלה (11/10/2008) |
|
41. הצגה מקסימה השחקן הראשי עושה אותה ליותר גדולה. בסה"כ בסדר (ללא תוכן)
דניאלה , תל אביב (24/09/2008) |
|
40. תענוג
| | | | הייתי עם זוגתי שתחייה לפני יומיים בהצגה ועדין הרושם ממנה לא סר ממוחי. לדעתי צריך לקחת נוער בגיל תיכון (לאחר הכנה) להצגות כגון זו - היסטוריה מקומית של אושיות תרבות על רקע מאבקי צמיחת התרבות העברית המחודשת בתל אביב הצעירה - ללקק את השפתיים... ועוד לא הזכרנו את המשחק המצויין...
מומלץ לכל מי שישראלי בנשמתו
הוסף תגובה | | | | |
|
39. אינני יודעת מה שמו של השחקן הראשי אבל להציג בפני שכל מה שהיה אלכסנדר פן הוא רקדן (בינוני) וסתם שיכור (ללא שום סערה נפשית) גובל באינפנטיליות ובחוסר יכולות לגעת בדרמה וכאב אמיתיים. התאכזבתי ובגדול! (ללא תוכן)
|
38. הצגה מעולה
| | | | השפה לא קלה אבל ניתן להבין אותה.
אני כעולה חדשה דוברת ספרדית, לא היה לי בעיה.
מי שלא אוהב הצגות ריקניות, מאוד יאוהב את ההצגה.
משחק מצויין.
המלצה: לקרוא קודם טיפה על הדמויות.זה עושה את ההצגה להרבה יותר מענינת ומספקת.
הוסף תגובה | | | | |
רותי , רחובות (07/09/2008) |
|
37. הצגה מעולה
| | | | משחק מעולה
שירה נפלאה
וסאונד מצוין
הצגה מושקעת ומומלצת בחום!
הוסף תגובה | | | | |
|
36. נורא - ממש ריק מתוכן. תיאטרון רע המלווה באפקטים ובקונצים בימתיים על מנת לחפות על האין מחזה ועל משחק רדוד . הרגשתי כמו בהצגת סיום של כיתה י"ב. פשוט רע! (ללא תוכן)
|
35. לכל אלה שלא הבינו בגלל השפה..
| | | | אני בת 12 והבנתי טוב מאוד על מה מדובר.. השפה לא כזאת קשה!
הוסף תגובה | | | | |
שאנה , גשר הזיו (03/07/2008) |
|
34. על מה אתם מדברים ?!
| | | | הצגה מצויינת!!!
בימוי נפלא, שחקנים מדהימים!כל הקטעים עם השולחנות ואיך שהם משתמשים בהם, והקולות רקע,פפפפפפפ, אין מילים!!!אבל אני לא מבינה למה שמו את שירי גנדי בהצגה! היא לא משחקת משהו...בקיצור, מומלץ בחום!!!
הוסף תגובה | | | | |
שאנה , גשר הזיו(יש מקום כזה) (03/07/2008) |
|
33. הצגה מאכזבת ומשעממת
| | | | הסיפור משעמם, בלי פואנטה ומשחק לא משכנע.
רציתי לצאת באמצע והצטערתי שנשארתי עד הסוף. תחסכו את הסבל מעצמכם.
הוסף תגובה | | | | |
עדנה , רעננה (17/06/2008) |
|
32. "היה או לא היה" אין לדעת חלק כן וחלק לא...לא נשאר מי שיגיד לנו!
| | | | ראיתי את ההצגה והמשחק של הלנה ירלובה שם. פשוט מדהים...כל המחזה הכניס אותי לתקופה, למקום והכי חשוב לאנשים...מי הם היו באמת, בהצגה ראיתי את הבפנים שלהם את מה שהיה "מאחורי הקלעים" שלהם את מה שהעיק עליהם, היה אפשר לראות שרובינא בתור שחקנית סחבה המון...למרות שאין לדעת מה היה באמת, אך ממחישים זאת טוב בהצגה!
הצגה מומלצת לכל!
הוסף תגובה | | | | |
|
31. רציתי לצאת אבל לא היה לי נעים. משעמם. (ללא תוכן)
|
30. הצגה לא טובה - השחקן בתפקיד הראשי לא מחזיק אותה (ללא תוכן)
|
29. הצגה מרהיבה
| | | | ההצגה "היה או לא היה" בבימויו של עמרי ניצן פשוט מהווה אושר לתאטרון הישראלי. הפקה בימתית עוצרת נשימה, מעניינת, מקורית אשר מציגה את עמרי ניצן כבמאי רעיוני, מאתגר ומרתק. לזרוב מציג את אלכסנדר פן באור שונה ומעניין ומרהיב במשחקו.לסיכום- הצגה מבוימת להפליא-עמרי ניצן כל הכבוד!
הוסף תגובה | | | | |
נועה , תל אביב (29/04/2008) |
|
28. הצגה יוצאת מן הכלל!
| | | | כל השחקנים מצויינים! הצגה נפלאה! שילוב מצויין בין משחק ושירה ברקע. נהנינו מאוד מאוד!
הוסף תגובה | | | | |
|
27. מאכזב ולא מדבר לצעירים
| | | | מעט מצחיק בהתחלה, ממשיך בצורה משמימה והחצי השני סביר בלבד !
יש לציין שהמשחק טוב אחרת זה היה ממש נפילה.
הוסף תגובה | | | | |
דורון , מרכז (23/04/2008) |
|
26. מעט תוכן מרוח על הרבה זמן
| | | | כמו שמישהו כבר כתב באמת קצת קשה להבין את השחקנים שמדברים בכל מיני שפות ומבטאים מוזרים. אבל ההצגה לא זורמת, במיוחד החלק הראשון. מורחים ממש את הזמן. ממש לא נהנינו.
הוסף תגובה | | | | |
|
25. יצאתי באמצע. נורא ואיום. בימוי מלא גימיקים ומשחק רע. (ללא תוכן)
|
24. מאכזב עד מאד
| | | | הכל מסביב יפה. התפאורה מקסימה וכמובן השירה. אבל כל השאר - אכזבה גדולה. בקושי אפשר להבין את דברי השחקנים. שמצד אחד צורחים ומצד שני מדברים במבטא גרמני, רוסי, פולני, יידשאי וכל השאר... משחק רדוד ודמויות ללא עומק. משהו בסגנון הטלנובלה ולא יותר. זה לא קורה לי - אבל לא חזרנו אחרי ההפסקה!!
הוסף תגובה | | | | |
אבי דאול , הוד השרון (21/03/2008) |
|
23. הבימוי חשוב מהשחקנים
| | | | הבימוי עושה את ההצגה.הצגה של שחקני המשנה. השירה הקולות והטקסט מציגים נהדר את התקופה
הוסף תגובה | | | | |
|
22. אכזבה. המחזה בלוף גדול. השחקן הראשי רע מאד
| | | | אין מחזה והשחקן הראשי פשוט נורא.מי זה הלזרוב הזה? הוא דקלמן של טכסטים, לא מעניין בשום בחירה שהוא עושה והנסיון שלו להיראות יצרי וחושני גובל בפאתטיות. הצגה ומחזה שהם בלוף אחד גדול.
הוסף תגובה | | | | |
מנחם , גוש דן (18/03/2008) |
|
21. פלסטיק במעטפת של איכות - תאטרון רע ומשמים
| | | | אוי כמה שזה רע. אין מחזה בכלל. עדנה מזי"א ככותבת בעיתון לאישה. עומרי ניצן כבמאי הצגות ילדים, ויחזקאל לזרוב? מה זה בכלל? רקדן? כרואוגרף? כי שחקן הוא בטוח לא.
הקאמרי נראה כמו משרד הפקות פרטי וזול
הוסף תגובה | | | | |
מתן , רמת אביב (10/03/2008) |
|
20. על מה הרעש (ללא תוכן)
|
19. ל-13
| | | | תודה על הדברים שכתבת. הבקורת שלך שכנעו אותי לחלוטין. החלטתי כמובן לפסוח על ההצגה הזו.
הוסף תגובה | | | | |
דליה , השרון (05/03/2008) |
|
18. היה או לא היה-ביקורת-עדנה מזי"א-הקאמרי
| | | | תיאטרון הקאמרי מציג את "היה או לא היה"- הצגה ספק רכילותית ספק נוסטלגית והצצה בחיים הפרטיים של מפורסמים של אז, ספק העוסקת בבוהמה התל אביבית של שנות השלושים,ספק בפרשת האהבה בין אכסנדר פן וחנה רובינה.
שם ההצגה כשמו של שיר מפורסם שכתב אלכסנדר פן אולי רמז לכך שלא הכל היה במציאות.
אקדים ואומר שהתוצאה מעולה מכובדת ומרתקת.
היא עוסקת במאבק הספרותי בין הישן-ביאליק לחדש-שלונסקי מצד אחד ובאהבה המפורסמת מצד שני.
שתי הפרשיות שזורות אחת בשניה משתלבות יפה וכתובות בצורה מענינת קולחת והשופכת אור על דמויות שהפכו במרוצת הזמן למיתוס.
את ההצגה יש לראות ולשפוט מהבחינה האמנותית בלבד כי ככתוב בתכניה היא דמיונית ולא כל הנאמר בה הנה המציאות כפי שהיתה.
יש בה דמויות שלא היו קיימות וגם לא כל העובדות אמיתיות.
זה תיאטרון חי-אמנות ולא העתק מדוייק של מציאות שהיתה.
לאור כל זאת אכתוב את רשמי מההצגה בלבד בהתעלמי מהאמת ההיסטורית.
המחזה כמחזה כתוב היטב ע"י עדנה מזי"א .היא לקחה עובדות מסוימות ועל פיהן כתבה מחזה שיש בו מהאמת והדמיון.
הוא בנוי ומבויים טוב מאוד ומענין.הבמאי-עמרי ניצן שילב הנפשות הפועלות לא בתפקידים הראשיים כמקהלה השרה את שירי התקופה ,דבר מוסיף רבות ומרענן את ההצגה.
בחירת השירים המותאמים לתמליל המשוחק היתה מושלמת.העיבודים והמוסיקה נעשו ע"י יוסי בן נון.
התפאורה והתלבושות -אורנה סמורגונסקי ודרור הרנזון -שולחנות בבית קפה "שלג הלבנון"שבו מתרחשת חלק מהעלילה ,חדר איפור וחדר מיטות של רובינה עשויים בטוב טעם וצורה נאה ויוצרים במה מעוצבת היטב.התלבושות בנוסח שנות השלושים היו מעולות ,יפות ונאות ביותר.
קטעי הוידאו לדעתי היו מיותרים.
הודות לבימוי והמשחק המצוינים הן של הדמויות הראשיות והן של משתתפי המקהלה ששיחקו כאמור גם בתפקידים אפיזודיים, ההצגה היתה קיצבית, זרמה בצורה רצופה מלאת ענין.היא היתה קולחת מענינת ומהנה ביותר.
חנה רובינה-הלנה ירלובה אפשר לומר נכנסה בקלות ולעומק בנעליים הגדולות של רובינה האמיתית .היא עיצבה את הדמות בצורה נאמנה ביותר וכפי שרובינה זכורה לנו מהפעמים הרבות שראינו אותה על הבמה.ראינו את ההתנשאות,הדאגה לביקורות טובות והחשיבות בה היא יחסה לרושם שתעשה על אחרים מה כתבו עליה והפריזה בחשיבות שיחסה לזאת ולעצמה.לא אהבתי את ירלובה בתמונות הראשונות בחדר האיפור,שם היא נראתה לי לא משכנעת ולא אמיתית.
שתי אהבות היו לרובינה- התיאטרון ופן.בסוף לשמחתנו התיאטרון ניצח.
יחזקאל לזרוב הכשרוני מאוד היה בוהמיאן מובהק רודף נשים ויודע להתחבב עליהן והן עליו.
נתנזון העיתונאי המבקר הכניס קצת הומור בריא בעיצוב הכמעט קריקטורי של הדמות החביבה של אוהב אמנות ושומר כבודה של רובינה שהופיעה במחזה של שואו כזונה.
עדה-העיתנונאית הקיבוצניקית שראינה את פן היתה פילגש נחמדה,תמימה,חרוצה מאוד וכן חיננית ויעילה בעבודתה.
בלה-אשת פן-שרון דנון היתה אישה אוהבת המשלימה עם המציאות והסובלת כדי לשמור על הקן המשפחתי לבל יהרס לגמרי .
בתו של פן-עינת ארונשטיין התגלתה לא רק כשחקנית מוכשרת וכריזמטית אלא גם כזמרת בעלת קול יפה ונעים.
נוסיה-מנהלת משק הבית של רובינה -ריבקה גור היתה חמה, אוהבת, מסורה וביקורתית שהזכירה לרובינה" שכאן לא הבמה כאן החיים" .
פנינה -בעלת בית הקפה-עירית קפלן היתה טובה מאוד כשומעת הסודות,עוזרת למשוררים ויודעת הכל.
אמיר קריאף ויוסי גרבר בתפקידי שלונסקי וביאליק היו מקסימים כל אחד לפי דרכו וחינו.
לראות או לא לראות:הצגה מענינת עם משחק ובימוי מצויינים המתארת דברים שהיו או לא היו-מי יודע.
נכתב על ידי elybikoret , 22/2/2008 16:02
elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , telaviv (23/02/2008) |
|
17. ההצגה מתאימה מאוד לתלמידים- מעולה
| | | | יש בהצגה הרבה הסטוריה שמוצגת בצורה בלתי נשכחת כך שהיאמתאימה מאוד לתלמידים שממש ירגישו את רוח התקופה - התלבושות השירים הקונפליקטים - הצגה מעולה לכל גיל
הוסף תגובה | | | | |
|
16. שאלה למי שצפה
| | | | הייתי שמחה לדעת אם ההצגה מתאימה לתלמידי מגמת תאטרון / ספרות, בכיתות י` עד יא`. האם יפיקו הנאה ולמידה ממנה.
תודה
הוסף תגובה | | | | |
דנה שפירא , כפר בן נון (09/02/2008) |
|
15. הייה ערב נפלא
| | | | הצגה מרגשת ובובשת רגשות .
מחזה כתוב היטב וכל כך ישראלי !
השחקנים בכל תפקיד היו מצויינים. בכל תפקיד.
ובסוף מחיות כפיים רמות ל`למנצח` ההצגה עמרי ניצן שביים אותה בקצב , בחן וביד רמה.
הוסף תגובה | | | | |
מאיר , באר יעקב (27/01/2008) |
|
14. הצגה דבילית, שטוחה, דלילה, ללא מחזה וללא שחקן ראשי.
| | | | לא לראות בשום פנים ואופן. ההצגה כמו הצגת ילדים. אין פה מחזה בכלל ופן מתהפך בקיברו כי עשו ממנו בלרינה. כפרודיה זה אולי יכול לעבוד, כהצגה זה פשוט ביזיון
הוסף תגובה | | | | |
נחום , תל אביב (17/01/2008) |
|
13. היה רע לתפארת
| | | | הצגה שהיא אוסף של קונצים והמצאות בימתיות וכל זה על מנת לחפות על כך שאין מחזה. זה אוסף של נסיונות להחיות את התקופה ואת "הרוח" של התקופה אבל בעצם אין כמעט קונפליקט מרכזי במחזה הזה שלא לדבר על כך שאלכסנדר פן מגולם ע"י רקדן (במקרה הטוב). ללזרוב מניירות של רקדן ושום דבר מעבר לזה. זו בחירה תמוהה של הבמאי ניצן ובמחשבה שנייה אולי לא. רדידות פגשה רדידות. במאי מוחצן שעסוק במה הקהל רוצה פגש רקדן מוחצן שעסוק בלהראות מה עובר על פן ולא באמת לעבור את זה. לזרוב שחקן קטן מאד, וניצן במאי פחדן מאד והתוצאה פשוט רעה לתפארת.
הוסף תגובה | | | | |
נועה , תל אביב (16/01/2008) |
|
12. כולם נאספו באו לך
| | | | תפאורה מעניינת מאד.למראה ביאליק התחלנו לשיר רוץ בן סוסי (עד כדי כך התחפושת דומה למציאות).
הרעיון עם השולחנות כתפאורה - מצוין.
מומלץ לקרוא קצת (אפילו בויקיפדיה) על התקופה על מנת להגביר את ההנאה מההפקה.
הוסף תגובה | | | | |
|
11. היה רע כי לא היה מחזה ובעיקר כי אין קשר בין פן היצרי והאפל לבין לזרוב האנמי והפלסטיק
| | | | גיבובים של טקסטים שהבמאי ניצן אמור לסדר לכלל הצגה. התפקיד הראשי של לזרוב חלש מאד. לתת ללזרוב לשחק את אלכסנדר פן זה פשוט בדיחה עצובה. פן היה כולו תשוקות ואופל. לזרוב במקרה הקיצוני נראה כמו ילד ממקהלת צדיקוב. הכל אצלו פלסטי, הכל כאילו תנועתי אך שום אמתלא נובעת מבפנים. לקחת שחקן ללא "בטן" לשחק משורר שכולו יצר זה כמו לקחת צולע לתחרות ריצה של מאה מטר. כשאין מחזה ואין שחקן ראשי הערב הופך לשממון אחד גדול. גם שאר התפקידים האחרים לא ממש נסגרו בכתיבתה של המחזאית והתוצאה היא שעומרי ניצן ניזקק לקונצים בימתיים כל חצי דקה. שירים, ריקודים, ווידיואים, מקהלה ששרה ללא ליווי (בסדר לא יותר מכך) אבל בסה"כ כשיאין לך מחזה וכשיש לך שחקן כל כך אנמי כמו לזרוב (וברגעים שהוא מנסה להיות חייתי הוא פשוט מגוחך) התוצאה די עגומה.
הוסף תגובה | | | | |
עירית , תל אביב (08/01/2008) |
|
10. צוות מדהים במה יפה בימוי מסקרן-ההצגה משעממת
| | | | זו האמת הסיפור לא משהו .מה שנקרא למטיבי לכת בלבד.
הוסף תגובה | | | | |
|
9. היה או לא היה
| | | | חוויה תיאטרלית ייחודית
משחק נפלא. בימוי מרתק. הכל מדהיםץ
הוסף תגובה | | | | |
|
8. הצגת חובה
| | | | הייתי הערב בהצגה.
אין לי מספיק מילים
להלל את יוצרי המחזה המופלא.
הבימויי המדהים
ומעל הכל צוות השחקנים הנפלא
שנתן את כל כולו.
התרגשתי בסוף ההצגה עד דמעות. זהו תיאטרון אמיתי.
תודה. ויישר כוח.
נעמי.
הוסף תגובה | | | | |
|
7. רוצו לראות
|
6. היה או לא היה - מוטב שלא היה
| | | | ביקרתי אתמול בהצגה "היה או לא היה". מייד כשנכנסתי העירו לי הסדרניות לא להכנס למתחם שצמוד אל הדלת ומגודר בחבל אדום שם חיכו מעטפות יפות בצירוף תכניות ההצגה ומנכ"ל התיאטרון, והסתבר שהגעתי בדיוק בערב הצגה חגיגי של אגודת ידידי הקאמרי (לא ידעתי שיש הצגות מיוחדות לשמנה של התיאטרון). היה די סוריאליסטי לעמוד עם שקית מהשופרסל ובה מטרייה נוטפת מים אחרי הליכה מהירה מהאוטובוס לצד נשים נכבדות שמריחות שאנל 5 ולבושות במיטב המחלצות שעולות לפחות פי שלושה ממשכורת תלת שנתית שלי ונראות שמורות לגילן , ובעולם הבדיוני הנרקם על הבמה לראות במקביל שחזורים תקופתיים ותלבושות והרבה או אה ופאתוס של תיאטרון הבימה של פעם (שמעלה הקאמרי...) מסביב לעניין עצמו.
את סיפור האהבה של פן ורובינא כמעט כולנו מכירים, גם את הסרט עם דודינה וצק ברמן באותו השם רבים מאיתנו מכירים. אהבתי בהצגה את השחזור התקופתי, את השירים, פה ושם את המשחק, אבל אני מהשמרנים שמאמינים שכשהטקסט לא מוצלח, קשה להצגה להתרומם. אז למרות התפאורה המענינת של הכסאות על במה עירומה למדיי והתאורה עם קטעי השירים וקטעי הוידאו המשולבים (תחום שעדנה מזי"א המחזאית אוהבת מאוד, כפי שראינו ב"המורדים"), המחזה עצמו היה חלש וגם הבימוי לא היה מהשיאים של עמרי ניצן (כמה ימים קודם לכן ביקרתי ב"המלט", ונראה שב"המלט" השקיע ניצן את כל הארטילריה הכבדה שלו מלאת שנינויות והמצאות, ומצד שני אי אפשר להבריק כל הזמן, יש גם ירידות בחיים כדי להמריא משם הלאה בהמשך). מצד אחד מזי"א חוזרת לשחזור התקופתי שהיא כנראה כ"כ אוהבת (ראיתי את זה גם ב"המורדים", "סיפור משפחתי" ועוד), אבל המחזה לא עניין, היו בו נק` חלשות למכביר, הוא זיפזפ בין כמה תחומים והתיימר לגעת בכולם, כנראה כדי לתת לנו לטעום מהתקופה (המאבק הבין דורי בין ביאליק לשלונסקי, הפוליטי מול הפואטי בשירת שנות השלושים, הדמויות המרכזיות של עולם הביקורת דאז, גם בספרות וגם בעיתונות), ואז סיפור האהבה בין פן לרובינא הפך צדדי למדיי ואפילו טפל או אנמי, כמו השחקנית האנונימית ששיחקה את רובינא, ואעפ"י שהשתדלה, זה לא היה זה (למה לא הביאו את דודינה? אולי כי היא עסוקה בימים אלה ב"אנה קארנינה" שראיתי לפני ימים אחדים, אחת ההצגות המעולות שראיתי השנה, הצגה שכנראה תהיה מועמדת להצגת השנה יחד עם "יאקיש ופופצ`ה" הבלתי נשכח של גשר).
אני חוששת שההצגה "היה או לא היה" עומדת להיות פלופ בנוסח "הורדוס" של מזי"א ולא הצלחה מדהימה כמו ה"מורדים"., אבל ימים יגידו. אם לשוב לפאתוס שמסביב להצגה ומסביב לקהל האורחים באותו היום, מעגלים שהשיקו זה לזה, גם בסיום ההצגה התחככתי יחד עם הקהל הפשוט שישב עמי ביציע, בחוג ידידי התיאטרון שישבו באולם ואחר כך סיירו ברחבה, נגסתי על חשבון התיאטרון בבורקסים חמים ממולאים בזיתים שחורים, לגמתי מיץ תפוזים לצד לחם גורמה עם קציפת גבינה ופאי פקאן (מעולה!), כשלצדי אושיות כמו דליה רבין, רני רהב, אחד הנצרים לשושלת ורטהיימר (אולי איתן), גליה אלבין (נראית מליון דולר), פרי (מי שהיה ראש השב"כ ומנכ"ל סלקום) וכמובן נועם סמל המנכ"ל שנהנה להתחבק עם כולם לאור הפלשים הבלתי נפסקים של הצלמים. מבחינה קולינרית וויזואלית, היה שווה בהחלט
הוסף תגובה | | | | |
|
5. ל2 הצלחת לעצבן מישהו מאוד (ללא תוכן)
|
4. שאתה שולח מסוללרי קצת קשה לפסק (ללא תוכן)
|
3. סימני פיסוק, יש לך מושג מה זה?! (ללא תוכן)
|
2. קשה להביע דעה על ההצגה השפה שלה מקשה את העניין עוד יותר
| | | | אפשר בגדול לומר שזה התחיל יפה וגמר פחות ... המערכה השניה עמוסה ולא קורה בה כלום. אבל עיקר הבעיה שהנושא לא מעניין כל כך אין מה להשוות להרטטי את ליבי המעולה שראיתי לפני חודש אי אפשר בלי מילה טובה לעיצוב הבמה ובלי עקיצה לבימוי טרחני וכבד ומחזה לא באמת מעניין בעברית שנעלמה מן העולם מה שהקשה יותר על הצפייה בהצגה
הוסף תגובה | | | | |
גולן , רמת אביב (02/01/2008) |
|
1. הצגה יפה
עומר , חולון (02/01/2008) |
|