|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
גט: המשפט של ויויאן אמסלם |
|
|
|
|
|
|
בימוי: רונית אלקבץ, שלומי אלקבץ |
הופעה ראשונה: 2014 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: 113 דקות
|
|
|
|
סרטם של רונית ושלומי אלקבץ. הפרק החותם את הטרילוגיה שחלקיה הקודמים היו "ולקחת לך אישה" ו"שבעה".
העלילה מתרחשת כולה בבית הדין הרבני, בו מתקיימת התדיינות מתמשכת בנושא בקשתה של ויויאן (רונית אלקבץ) להתגרש מבעלה אלישע (סימו אבקריין). הוא סרבן גט עיקש והשופטים לא ממש מחייבים אותו לעשות זאת וגורמים לאישה עינוי דין ארוך ומיוסר. בפני בית הדין מייצג אותה כרמל (מנשה נוי) ואילו על הבעל מסנגר אחיו שמעון (ששון גבאי). עדים רבים עוברים בפני בית הדין, בני משפחה וידידים, חלקם מטעם האישה וחלקם משרתים את עניינו של הבעל. הדיינים דוחים שוב ושוב את הדיונים מבלי לקבל החלטה, מה שפועל לטובת הבעל, וכך חולפות להן חמש שנים.
ביקורות עבודה מעולה של האחים אלקבץ. סרט ברור ומדויק מאוד באג'נדה שלו, חד, מחודד, מושחז, מעורר אמפתיה ואירוני. סרט שמצליח בדרכו להצחיק מאוד ברגעים מסוימים ובאחרים לעורר ריגוש עז. ההחלטה למקם את העלילה כולה בבית הדין הרבני היא הברקה, אף שהיא מגבילה את השחקנים המאולצים לפעול בחלל התרחשות קטן. מצד שני, הזירה והסיטואציה מאפשרים להם לתת ביטוי מלא ליכולות הדרמטיות-תיאטרליות שלהם. האחים אלקבץ קיבלו החלטה נכונה, לאפשר לכל אחד מהעדים-שחקנים להגיש מונולוג כמעט שלם בהופעה מול השופטים, מה שמשרת היטב את הסגנון. הצילום, עם העמדות משתנות של השחקנים מול העדשה, ולעיתים זוויות לא שגרתיות, שובר מדי פעם את המונוטוניות של הופעת התובעת, הנתבע והעדים מול השופטים. "גט" מעורר אסוציאציה ל"פרידה", סרטו המצוין זוכה אוסקר הסרט הזר של אשגר פרהדי האיראני.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|