|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: דאנה איבגי, מרלן בג`אלי, ג`ואנה סעיד, אמל מורקוס, רותי לנדאו, יוליה טגיל , אסיל פרחאת, אורית סמואל, ליאורה לוי, חאולה חאג` דיבסי |
הופעה ראשונה: 2022 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-35 דקות
|
|
|
|
דרמה. סרטה של אורית פוקס רותם. שמונה נשים יהודיות וערביות, עובדות עירייה והמגזר הציבורי מאיזור חדרה והמשולש, נפגשות בסדנה ללימוד צילום וידאו שמתקיימת כחלק מגמול השתלמות המגיע להן במסגרת עבודותיהן וזכויותיהן הסוציאליות. רונה (דאנה איבגי), במאית צעירה, מובילה את הסדנה הזו, לראשונה בחייה, ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן.
במהלך התהליך הלימודי המשותף מתפתחת דינמיקה קבוצתית מרתקת בין קירות החדר בו מתקיימת הסדנה. הנשים, וגם אנחנו הצופים, לומדים על כל אחת מהנשים באמצעות סרטוני הווידאו האישיים שהן מתבקשות לצלם. בתוך כדי הקורס עולים נושאים כמו חירות מחשבתית, גיבוש המקום החברתי האישי, זוגיות, אימהוּת, פחד ממימוש עצמי והעזה. כל אלה מובילים לקונפליקטים שונים – גם בעלי רקע פוליטי - בין הנפשות הפועלות, אך גם להתקרבות בין נשים - שללא הסדנה לא היו מוצאות את מקומן יחד באותו חלל, ובטח שלא חולקות סודות ורגעים אינטימיים מכוננים. רונה מנחה אותן, מתבוננת עליהן, מצלמת וחולמת להפוך את החומרים האלה לסרט. 95 דקות.
https://www.youtube.com/watch?v=-G95slylLlI
ביקורות עוואטף טאהא (מרלן בג'אלי) היא פנסיונרית שאחרי 28 שנות עבודה בעירייה כעת היא מתנדבת. אתי בן-חמו (אורית סמואל) עובדת בעיריית חדרה כראש תחום משאבי אנוש. נסרין עבדאללה (אמל מורקוס) היא מכפר קרע, עורכת דין ויועצת משפטית בעירייה ומתנדבת בעמותה לזכויות האדם הפועלת בקרב אסירים פוליטיים. גילה אייסמן (רותי לנדאו) היא ספרנית בספרייה העירונית בחדרה. נאהד (אסיל פרחאת) היא מבאקה אל גארבייה, אחראית בעירייה על ציורי קיר עם הנוער, מציירת וכותבת שירים. כרמלה גואטה (ליאורה לוי) מנהלת בעירייה פרויקטים בתחום האקולוגיה, איכות הסביבה. היא ימאית וחיה על יאכטה.
ילנה גטלין (יוליה טגיל) היא עובדת ארנונה בעירייה. סועאד נאסר (ג'ואנה סעיד) גרה בבאקה אלגרבייה ועובדת בחדרה בעמותה למען הקשיש. אלה הן גיבורות סרטה הראשון באורך מלא של אורית פוקס רותם, שזיכה אותה בפרס סרט הביכורים בפסטיבל ירושלים בשנה שעברה. תוך שימוש בשחקניות בעלות ניסיון כזה או אחר, ובצידן כאלה שלא שיחקו בכלל, הרכיבה הבמאית פסיפס אנושי מרתק הפורש סיפורים אישיים שונים זה מזה של נשים שהגיעו ללמוד איך מצלמים בווידאו ואיך עושים קולנוע, שבסופו של דבר מתערבב בחיים עצמם. וזה ההישג הגדול של הסרט הזה. יש בו איכויות דוקומנטריות שמאפשרות לך להאמין שאתה משקיף על התרחשות אמיתית, לא מבוימת, כשגם האמצעים האמנותיים, בהם צילום, עריכה והתחביר הקולנועי כולו משוטטים על קו התפר המתעתע והקסום הזה של בין פיקציה סינמטית והחיים עצמם.
הנשים והסרטונים שהן יוצרות בהנחיית רונה-איבגי מטילים זרקור על המיקרוקוסמוס הנשי הפריפריאליוכוחה של האמנות המלכדת אותן ומאפשרת להן להציגדימוי אישי חזק של כל אחת מהן ותמונה קבוצתית חזקה, מגובשת ומרגשת. דאנה איבגי עושה כאן תפקיד רגישוקצת מופנם, ובכוונה היא נשארת כמנחת הסדנה קצת בצד ולא גונבת את ההצגה. לא בכדי היא מועמדת לפרס אופיר והסרט בכלל אוחז בלא פחות מ-12 מועמדויות. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|