|
|
|
מופעים |
|
|
|
|
|
|
מאיה ומיכל - כשקולי מקבל נפח |
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 10 באוגוסט 2002
|
|
|
|
קהילות של נגני ג''אז הן כבר מזמן לא דבר חדש. אבל בשנים האחרונות, במטרופוליסים הגדולים, אפשר לזהות קבוצות של צעירים שמאסו בהתבוססות בעולם הסטנדרטים הישן ומנסים למצוא בכוחות עצמם דרכים חדשות להתמודד עם המסורות המודרניות של יצירה ואילתור.
בשוליה של סצנת הג''אז בתל-אביב, סביב מועדון הגדה השמאלית, פעילה קבוצה של מוסיקאי אוונגארד, שמנגנים, מאלתרים ויוצרים מוסיקה אקספרימנטלית, אחרת, שלא מתיישבת תחת תוויות מוסיקליות מוכנות מראש. פרי ג''אז ומוסיקה מודרנית, נויז ומוסיקה אלקטרו-אקוסטית, אלו הן רק נקודות מוצא לחיפושים מוסיקליים מרתקים שניתן לשמוע ברחוב רוטשילד התל-אביבי.
מאיה ומיכל צומחות מקרקע זו.
בנגינת פסנתר מרגשת ויפהפיה ויכולת ווקאלית וירטואוזית, מאיה ומיכל מציגות מופע סיפור, שהוא רצף אסוציטיבי של שירים, שהתחילו מחוויות יומיומיות ומתפתחים על בסיס הדימיון לכדי יצירות אוונגרד מרתקות, נוגעות ועדינות. מאיה ומיכל משתמשות בקולות ונקישות, צקצוקים ולחישות, כחכוחים וקולות ילדות, תיאטרליות ורגש אמיתי, ציטוטים של רוברט וויאט ומוטיבים קלאסיים, חיקוי של צלילים מן הטבע ובחינה של גבולות הקול שלהן ויחד הן רוקחות הכל לתוך עולם קסום משל עצמן, מרתק, כובש ומפתה.
מאיה ומיכל חזרו לאחרונה מניו-יורק, שם שמע אותן הסקסופוניסט החלוצי ג''והן זורן, שהתלהב מהן מאד, ואפילו הזמין את מאיה להופיע בערב אילתור במועדון הטוניק המפורסם עם החבורה שלו, שכוללת נגנים מהחבר''ה של Masada, Satla ו - Mr. Bungle.
מיכל הספיקה לשיר באופרה "לה בוהם", בהפקת האופרה הישראלית, היתה חברה ב - Tel Aviv Art Ensemble (הרכב אקספרימנטלי המושפע ממוסיקה מודרנית קלאסית ו free jazz שכולל עשרה אנשים מגיל 17 עד 70), השתתפה וכתבה מוסיקה להצגה "הדיבוק", שזכתה בפרס בעכו 2000.
הן מעורבות מאוד חברתית: מיכל עובדת בהפעלה מוסיקלית של ילדי עובדים זרים וילדים יהודים וערבים בבי"ס ביאליק בת"א ומפיקה אירועים בגדה השמאלית. מאיה היא בוגרת המדרשה למנהיגות חברתית "נחשון" ולאחרונה חזרה מסיבוב הופעות באפריקה עם Women''s Voice , הרכב בין לאומי הכולל 7 מוסיקאיות ממדינות שונות.
ביקורות "אי-אפשר לעמוד בפניהן." כתבה עליהן רונה קופרבוים ב"העיר"
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|