|
|
|
קולנוע מקסיקני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: כריסטיאן ואלדלייבר , פרננדו איימבקה , אלכסיס זאבה בימוי: פרננדו איימבקה |
משתתפים: אנריקה אראולה , דניאל מירנדה , דני פראה , דייגו קטאניו |
הופעה ראשונה: מכסיקו, 2004
משך הופעה: 85 דקות
|
|
|
|
בניין דירות אי שם במכסיקו סיטי, שבת, השעה 11 בבוקר. אמא הולכת מהבית ומשאירה לבדם את בנה פלאמה בן ה-14 ואת חברו ובן גילו מוקו. שני בני הטפשעשרה מתכוונים לבלות את היום במשחקי וידאו והאזנה למוסיקה ואז נכנסת בת השכנים, לא הרבה מבוגרת מהם, ומבקשת להשתמש בתנור כדי לאפות עוגיות. אחרי זמן הם נתקפים רעב ומזמינים פיצה. השליח מגיע באיחור של חצי דקה ושני הנערים מסרבים לשלם. הוא מבחינתו מתנחל בסלון עד שיקבל את המגיע לו ואז עולה רעיון לפשרה: אם ינצחם במשחק, יקבל את כספו. אבל בשבת הזו שום דבר לא פשוט; בעיקר לא כשתכולת העוגיות תוביל את האירועים בנתיבים הזויים...
סירטו הראשון של פרננדו איימבקה נעדר דרמות גדולות ומה שקורה בו הוא בעיקר שרטוט רגעים מהחיים. אבל מי בכלל צריך קתרזיס כשיש יוצר עם יכולות כאלה? פתרונות מלאכותיים ושרירותיים שהיו מפילים את העלילה למלכודות אינם אופציה בשבילו. הסיגנון פשוט לכאורה אבל בדיוק בפשטות נעוץ כוחו של ´עונת הברווזים´ - דיאלוגים תמציתיים, לוקיישן מרכזי אחד, מצלמה נייחת, צילומי שחור-לבן, בלי התערבות חיצונית בלתי נחוצה, איפוק ראוי לציון (בעיקר כשמבינים כי קודם לכן עשה מיוזיק וידאוס), וכו´. איימבקה ניחן בהומור חד, בסבלנות, באינסטינקטי קאסטינג נדירים, בקלילות אלגנטית ובעיקר בחושי התבוננות חדים. אלה זיכו אותו בתשואות הביקורת והפכוהו לאחת התגליות הבולטות של הקולנוע העולמי בשנה האחרונה.
ספרדית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|