|
|
|
קולנוע צרפתי |
|
|
|
|
|
ז´אן-קסאווייה דה לסטראד |
גרם המדרגות |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דני פונסה , איזבל ראזאווה, פייר מילון , ז´אן-קסאווייה דה לסטראד |
הופעה ראשונה: צרפת, 2004
משך הופעה: 360 דקות (יוקרן בשני חלקים 180 דקות כ"א)
|
|
|
|
דרהם, צפון קרוליינה, ה-9.12.2001, השעה 02:41 לפנות בוקר. מוקדנית המשטרה מקבלת קריאה נרגשת מגבר המסביר לה כי אשתו מעדה מגרם המדרגות: "היא מדממת מאד אבל עדיין נושמת". חמש דקות אח"כ, כשמגיע הצוות הרפואי, היא כבר נטולת רוח חיים. הדבר הראשון שהם שמים לב אליו הוא הדימום המאסיבי של הקורבן. פניו וידיו של בעלה, האיש שהזעיק אותם, מלאות בדם. המשטרה לא מאמינה לסיפור ומבחינתה יש לנסיבות המחשידות רק הסבר אחד - רצח. שבוע אח"כ נעצר מייקל פיטרסון, הבעל, ומוגש כנגדו כתב אישום.
ז´אן קסאווייה דה לסטראד, מי שחתום על ´רצח ביום ראשון בבוקר´, יצירת המופת התיעודית שזכתה באוסקר לפני ארבע שנים, הגיע עם צוותו לצפון קרוליינה זמן לא רב אחרי הגשת כתב האישום, קיבל גישה ישירה למערך ההגנה ולברי הפלוגתא ומצליח לחשוף את הפרשה בפרטנות נדירה. לא לעתים קרובות יצא לכם לצפות ביצירה החודרת כך, עד העצם, למאורע משפטי כה סבוך. ´גרם המדרגות´ בנוי כמו סדרת מתח טלויזיונית, כמו סיפור משטרתי משובח ועתיר תפניות החושף טפח אחר טפח פרטים מהשתלשלות הפרשייה ואישיותו של הנאשם - פעם הסבריו משכנעים, פעם אחרת הוא מוצג במערומיו; פעם אנו משוכנעים בחפותו וזמן לא רב אח"כ באחריותו. כל אותן שש שעות צפייה נעוצה במוחנו העובדה: מדובר בתסריט שכל כולו נכתב ע"י המציאות. בדרך מתקבלת גם תמונה חדה של החברה האמריקנית ושיטת הצדק הייחודית שלה. עוצמתה של סצינת הסיום תְשַלח במורד גווכם גל מצמרר.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|