|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: יירוואנט ג`אניקיאן , אנג`לה ריצ`י לוּקי , ג'ובנה מריני, לואיס אגודו |
הופעה ראשונה: איטליה, 2004
משך הופעה: 71 דקות
|
|
|
|
`הו! אדם` הוא החלק השלישי בטרילוגיה המתמקדת במלחמת העולם הראשונה. יוצרי הסרט, יירוואנט ג`אניקיאן ואנג`לה ריצ`י לוּקי, אספו קטעי סרטים שנמצאו בארכיון ההיסטורי של העיר טרנטו ובמוזיאון המלחמה של רוֹורטו שבצפון איטליה ועיבדו אותם לכדי יצירה לירית המתעדת, בעת ובעונה אחת, את אכזריותו חסרת התכלית של האדם ואת כוח ההישרדות והתחייה שלו. בעוד שני חלקי הטרילוגיה הראשונים, `שבויי מלחמה` ו`על כל מסלולי השלום` עסקו באופוריית הניצחון על האוסטרים ובהולדתה של הלאומנות נוסח הפאשיזם, הרי `הו! אדם` מתמקד בתוצאות האכזריות, הישירות והעקיפות, של "המלחמה הגדולה", ובעיקר בהשפעתה על גוף האדם. ילדים אוסטרים מורעבים וחסרי בית שאבדו כל תקווה, יתומי מלחמה, מורעבים ברוסיה, הולדתה של הכירורגיה הפלסטית, וראשיתה של הפרוטזה האורטופדית, כל אלה נאספו יחדיו לכדי חזיון מזעזע ומטלטל.
וותיקי פסטיבל הקולנוע בירושלים וודאי זוכרים היטב את יצירתם המהפנטת של הצמד ג`אניקיאן ולוקי `מהקוטב עד קן המשווה` (פסטיבל ירושלים 88`) שנוצרה כולה מסרטי ארכיון שתיעדו את הניסיונות האכזריים והפתטיים של הקולוניאליזם הפאשיסטי. כאז גם עתה, מרחיב צמד היוצרים העיקש והיצירתי הזה את המושג רסטורציה. חומרי הגלם הם רק נקודת המוצא עבורם. הם ניגשים אליהם מתוך כבוד אין סופי אך מבלי להיגרר ליחס של קדושה. הם מצילים אותם מתוך הארכיון אך אחר-כך מעבדים אותם בלי לחשוש מלהתערב באסתטיקה המקורית. הם מוסיפים פס קול סוגסטיבי ומעלים את חומרי הארכיון הנאיביים, לכאורה, לכדי מעלה של יצירה פואטית אודות האיוולת ושמה מלחמה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|