|
|
|
קולנוע בריטי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אמריק פרסבורגר בימוי: מייקל פאואל |
משתתפים: דיוויד ניבן , קים הנטר , מריוס גורינג |
הופעה ראשונה: בריטניה 1946
משך הופעה: 104 דקות
|
|
|
|
בטיסה חזרה ממשימת הפצצה בשיאה של מלחמת העולם השניה נפגע מטוסו של פיטר קרטר. אנשי צוותו שלא נהרגו מחלצים עצמם והוא נשאר להטיס את המפציץ המקרטע ללא מצנח. את דקותיו האחרונות הוא מבלה בשיחה עם ג''ון, מפעילת רדיו צעירה שמנסה לכוון אותו חזרה. הוא יודע שאין לו סיכוי וחותם את השיחה הזו, בתנאים המיוחדים הללו, בהצהרת אהבה, שמבטאת כמובן את שני רגשותיהם של שני הצדדים. ירצה הגורל והמלאך שאמור לתפוס אותו בדרכו למטה יפספס. פיטר ינחת בריא ושלם על החול, ועתה יאלץ לנהל משפטי עם שוכני המרומים כדי להישאר על הארץ עם אהובתו.
במהלך שנות הארבעים והחמישים יצרו מייקל פאואל – בן לאצולה הבריטית ואמריק פרסבורגר – מהגר יהודי מהונגריה, שורה של כותרים שעד מהרה הפכו לקלאסיקה של ממש והציבו תחרות אמיתית לתנופה היצירתית של הוליווד. "עניין של חיים ומוות" נעשה תחת הרושם המוחץ של מלחמת העולם השניה. דיוויד ניבן בתפקיד הראשי, קים האנטר ורוג''ר בתפקיד הרופא הצבאי המייצג את קרטר במשפטו – מגישים דוגמה לגיבורי קולנוע בריטים טיפוסיים – אנושיים, נוגעים ללב לעולם לא נוצצים מדי. אבל העיקר כאן הוא התסריט המבריק שנע בין מלנכוליה לתקווה, בין רומנטיקה לייאוש – כפי שמתבקש מסרט ששמו הוא "עניין של חיים ומוות". אי אפשר שלא להזכיר את העיצוב המלוטש של אלפרד יונג. את בריטניה של שנות הארבעים הוא צובע בצבעים חיים ומרהיבים ואילו השמיים עצמם מעוצבים בצורה בלתי נשכחת, עם מימוש קוסם, עוצר נשימה כמעט של המונח "מדרגות לגן עדן".
אנגלית ללא תרגום
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|