האקורדיון, כלי הנגינה שהפך למקומי כל כך, ידע ימי פריחה ושגשוג, אך האם הוא משמיע כיום את אקורד הסיום שלו, או שמא עדיין נושבת הרוח במפוחו? בעזרת חומרי ארכיון ומוסיקאים ותיקים, ביניהם כאלה שניגנו בלהקות הצבאיות בשנות השישים והשבעים, משוחזרים צלילי האקורדיון שליוו את החלוצים בגורן ובמעגלי ריקוד ההורה, את הצ'יזבטרון, את התרנגולים ואת הלהקות הצבאיות, והיו לחלק בלתי נפרד מהשירים שהתנגנו ברדיו בעשורים הראשונים של המדינה. כיום עולה התהייה: האם יש דור המשך שישמר את הנגינה באקורדיון? התשובה נמצאת אולי בבאר-שבע.
הסרט מציג את המוסיקאים שעלו מברית המועצות, קשיי קליטתם ותרומתם לתרבות הישראלית כמורים וכנגנים נפלאים. הצד הטכני של כלי מיוחד זה נחשף בעזרת מתקן האקורדיונים המסורתי וגם אנשי ההייטק המשדרגים אותו כיום. הסרט מלווה בקטעי נגינה ווירטואוזיים של טובי נגני האקורדיון בישראל, המסבירים כיצד התפתח סגנון המוסיקה הישראלי, כקיבוץ גלויות. המשוררת אגי משעול מספרת על תחושותיה למשמע צלילי האקורדיון, ומקריאה את שירה "אקורדיאון".