כוריאוגרף
רמי באר המנהל האמנותי של להקת המחול הקיבוצית וכוריאוגרף הבית, נולד למשפחה של מוסיקאים בקיבוץ געתון, ישראל. בגיל מוקדם החל ללמוד צ`לו ומאוחר יותר הצטרף לשעורי המחול של יהודית ארנון, כוריאוגרפית ומייסדת להקת המחול הקיבוצית.
באר הצטרף ללהקה כרקדן וכוריאוגרף בשנת 1980 וזקף לזכותה של הלהקה ולזכותו עבודות מרשימות עבור מבוגרים ובנוסף יצירות מענגות ופופולריות ביותר עבור ילדים.
מס` מיצירותיו זכו להכרה בינ"ל, רמי באר זכה בפרסים בארץ ומחוצה לה, הוא הועסק על ידי גורמים שונים ומגוונים בארץ ובעולם כולו ויוצר בקביעות עבור פסטיבל המחול הבני"ל בכרמיאל.
מלבד הכוריאוגרפיה מעצב לרוב באר את התפאורה והתאורה.למרות העובדה שחלק מעבודותיו מציגות את דאגתו והתעניינותו בנושאים חברתיים מעולם לא "התכופף" באר לסגנון ה"אידאולוגי" או התעמולתי.
באר לא מתיימר לספר סיפור מסוים ואף לא מציג את עמדותיו והעדפותיו בעניין מסוים אלא משאיר זאת לדמיונו היצירתי של הצופה.באמצעי מחשבה, אסוציטיביות, תחושה והרגשה מעודד את האינדבדואל להתחבר לעולמו הפנימי ולא לעבודתו של הכוריאוגרף שיצר עבודה זו.
מס'' מיצירותיו יוצאות הדופן של באר:
"בא המוות אל הסוס מיכאל" (1984), "יומן מילואים 89" (1989), "זמן אמיתי" (1991 – יצירה באורך מלא), "כנפי לחלום" (1992), "חצות" (1992), "עיר ערומה" (1993 – יצירה באורך מלא), "זיכרון דברים" (1994 – יצירה באורך מלא), "מקומשהו" (1995 – יצירה באורך מלא), "באחת השעות" (1996 – יצירה באורך מלא), "מסע סוד" (1997 – יצירה באורך מלא), "על-פי תהום" (-1999 יצירה באורך מלא), "פרפרים" (2001 – יצירה באורך מלא). "שומר מסך", פוראמן-מאגנום" .
|